Skip to main content

Schade

Schade is nooit leuk.

PAXfa is er om jou zo goed mogelijk te helpen. Op deze pagina lees je waar je op moet letten.

Voor alle soorten schade geldt

  • Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken en doe aangifte bij de politie bij schade door een strafbaar feit.
  • Maak foto’s van de schade en bewaar de beschadigde items.
  • Bewaar het aankoop- en/of herstelbewijs.

Bij schade aan een voertuig geldt:
Ben je betrokken bij een aanrijding met je auto? Dat is vervelend!
Een Europees Schadeformulier helpt je met het melden van de schade. Vul het formulier samen met de tegenpartij in.
Vergeet de achterkant niet!
Kijk of er sprake is van een eigen risico.
Bij sommige (kleine) schades is het verstandig om je af te vragen of het melden van de schade iets oplevert. Soms is het schadebedrag namelijk lager dan het eigen risico. Schade melden is dan niet voordelig. Het eigen risico van je verzekering vind je op je polisblad of in de polisvoorwaarden. ‘

Bij vragen neem contact op met PAXfa.

Schadeproces

Dit mag je verwachten bij schade.

Ons schadeproces bestaat uit 5 stappen. Per stap leggen we je uit wat we doen en welke hulp wij van jou nodig hebben.

Stap 1: Meld de schade 
Het is belangrijk dat wij de complete schademelding ontvangen.
In deze melding is het belangrijk om een volledige beschrijving te geven van de schade. Hierin zijn details belangrijk om te benoemen.
A.u.b. een omschrijving van de toedracht. Leg uitgebreid uit wat er aan de hand is.
Deel met ons belangrijke documenten zoals foto’s, offertes en/of facturen en schadeformulieren.

De schade kun je op de volgende manier melden:

  • Meld de schade per e-mail. Het e-mailadres is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Bel met Ricardo op het telefoonnummer: +316-39448886

We ontvangen (schade) documenten per e-mail.
Vergeet niet je naam en adresgegevens er niet bij te vermelden en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Stap 2: We controleren de schademelding
Nadat je ons per e-mail op de hoogte hebt gesteld van de schade inclusief documenten controleren wij de melding op volledigheid.
We vragen nog extra informatie op indien dit nodig is. We doen dit per e-mail.

Om ons werk goed uit te kunnen voeren is het belangrijk dat jij de informatie deelt die wij nodig hebben om de schademelding te verwerken. Nadat alle informatie compleet is, ontvang je hier per e-mail binnen 3 werkdagen een reactie van ons.

Stap 3: De externe schade-expert
Soms dient er een schade-expert door de verzekeraar te worden ingeschakeld om de schade te beoordelen.
Factoren die hierbij meespelen zijn de grootte van de schade en hoe moeilijk de schade te herstellen is. Na het inschakelen hiervan neemt de schade-expert contact op voor het maken van een afspraak. Daarna komt de expert langs om de schade te beoordelen en een rapport op te maken. Bij een autoschade gaat de expert langs het schadeherstelbedrijf waar de auto staat. Je hoeft hier niet bij aanwezig te zijn, in geval van autoschade bekijkt de expert samen met de garagehouder de schade en beoordeelt deze. Houdt rekening dat het proces 2 tot 4 weken in beslag neemt.

Stap 4. We beoordelen of er dekking is.
Op basis van de polisvoorwaarden van je verzekering bepalen we of je schade gedekt is of niet.
Je ontvangt van ons een e-mail met daarin toelichting over de schademelding en de beoordeling of er wel of geen dekking is voor de schade. Nadat je schadedossier helemaal compleet is en wij alle documenten ontvangen hebben, ontvang je binnen vijf werkdagen een e-mail met uitleg over de definitieve afhandeling van je schademelding.

Stap 5. De schadevergoeding wordt afgehandeld.
De uitbetaling wordt afgehandeld door de verzekeraar.
De uitbetaling wordt gedaan door overboeking naar je bankrekening dat bekend is bij de verzekeraar of een derde partij ontvangt de schadevergoeding. Dit duurt meestal enkele werkdagen. Soms is er sprake van een eigen risico, dat is afhankelijk van jouw verzekering. In de polisvoorwaarden van de verzekering lees je of er een eigen risico van toepassing is en hoe hoog dit eigen risico is.

Noodsituaties

Bij noodsituaties is het soms raadzaam om direct contact op te nemen met de verzekeraar.
Daarom de meest gevraagde alarmnummers op een rij.

Reisverzekeraars
Nationale Nederlanden 026 – 4002 390
NH1816 +318 8112 1816

Autoverzekeraars
Nationale Nederlanden 026 – 4002 390
NH1816 +318 8112 1816

Rechtsbijstandsverzekeraars
ARAG 033 – 4342 342
DAS 020 – 651 8815
NH1816 +318 8112 1816

Ons adres:
Pastoor Kisselsstraat 18
6235 AP Ulestraten
Telefoon:  +31 6 39448886
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
REGISTRATIES: